Skip to main content
Μηχανισμός καταγραφής των αναγκών των κατοίκων και υποδοχής, ταξινόμησης και διανομής των υλικών αγαθών – δωρεών στο Δήμο Παλαμά
Αμέσως μετά την πλημμύρα, άρχισε να καταφτάνει βοήθεια, που περιείχε τρόφιμα, νερό, είδη ατομικής υγιεινής, καθαριστικά, ρούχα, λευκά είδη, κρεβάτια, στρώματα και άλλα, από όλα τα μέρη της Ελλάδας, από Δήμους, ιδιωτικές επιχειρήσεις, φορείς και ιδιώτες.
Η υποδοχή της βοήθειας γίνονταν από εθελοντές και η διανομή των προϊόντων γίνονταν αυθόρμητα προς όλους τους κατοίκους του Δήμου Παλαμά προσπαθώντας να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που υπήρχαν.
Μια εβδομάδα μετά, από τις 14 Σεπτεμβρίου, ο Δήμος κατάφερε να αναδιοργανωθεί και να αναλάβει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες έτσι ώστε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα και με μεγαλύτερη διαφάνεια την διαχείριση της κρίσης και την υποστήριξη των πολιτών που επλήγησαν από την πρόσφατη πλημμύρα προχώρησε σε μια σειρά πρωτοβουλιών:
1. Συγκρότηση επιτροπής αντιμετώπισης της κρίσης
Με την μέριμνα της δημοτικής αρχής, συγκροτήθηκε επιτροπή αντιμετώπισης της κρίσης, στην οποία προεδρεύει ο Δήμαρχος. Η επιτροπή είναι επιφορτισμένη με τον συντονισμό και την παρακολούθηση των δράσεων αντιμετώπισης της κρίσης.

Έχει δημιουργηθεί ειδικός ιστότοπος www.palamas-sos.gr

ο οποίος περιέχει τις ακόλουθες ενότητες:

• Παρουσίαση του μεγέθους της καταστροφής με οπτικοακουστικό υλικό
• Παρουσίαση των αναγκών που υπάρχουν ή που θα δημιουργούνται
• Παρουσίαση των δωρητών – χορηγών, καθώς και του είδους της συνεισφοράς τους
• «Παροχή βοήθειας». Στην ενότητα αυτή, μπορεί κάποιος να δηλώσει την πρόθεσή του για παροχή υλικής ή οικονομικής βοήθειας, καθώς και εθελοντικής εργασίας ή παραχώρησης προσωρινής κατοικίας.
• Νέα – Ανακοινώσεις – Δελτία Τύπου
2. Καταγραφή αναγκών
Με τον συντονισμό του Δήμου έχει ξεκινήσει η καταγραφή των αναγκών των οικογενειών που διαμένουν στο Δήμο Παλαμά με την υποστήριξη εθελοντικών ομάδων. Στο πλαίσιο αυτό, με την χρήση ειδικής ψηφιακής εφαρμογής γίνεται η καταγραφή των οικογενειών που βρίσκονται σε ανάγκη, καθώς και το είδος των αναγκών που υπάρχουν. Η καταγραφή γίνεται κατ’οίκον και σε 3 σημεία του Δήμου, στον Κέντρο Πολλαπλών στον Παλαμά, στο κτίριο του Δημαρχείου στην Ιτέα και στο Προάστιο.
3. Δομή Υποδοχής, ταξινόμησης και διανομής των υλικών αγαθών – δωρεών στις Δημοτικές Ενότητες
Έχει δημιουργηθεί ειδική λυόμενη αποθήκη 1.200 τ.μ. στο Κλειστό Γυμναστήριο Παλαμά, όπου με την υποστήριξη ειδικά στελεχωμένης ομάδας γίνεται η υποδοχή και ταξινόμηση των προσφερόμενων υλικών αγαθών – δωρεών. Γίνεται καταγραφή εισόδου εξόδου των υλικών αγαθών, μέσω ειδικής ψηφιακής εφαρμογής, ταξινόμηση των υλικών αγαθών ανά είδος, μέγεθος υλικού κλπ. καθώς και η φόρτωση για την διανομή τους στις Δημοτικές ενότητες του Παλαμά ή κατ’ οίκον για τους ηλικιωμένους και τα άτομα με αναπηρία.
4. Διανομή εβδομαδιαίου ατομικού πακέτου
Από την Δευτέρα 25/09/2023 έχει ξεκινήσει η διανομή ατομικού πακέτου τροφίμων και ειδών προσωπικής υγιεινής από την Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Δήμου Παλαμά. Η διανομή γίνεται από Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00 –16:00. Το πακέτο αφορά στην κάλυψη εβδομαδιαίων αναγκών και ο εκπρόσωπος της κάθε οικογένειας παραλαμβάνει τόσα πακέτα όσα είναι τα μέλη της οικογένειάς του. Οι πολίτες προσέρχονται έχοντας μαζί τους τα ΑΜΚΑ των μελών του νοικοκυριού τους προκειμένου να καταγραφούν στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή.
Παράλληλα, για την βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών, από την Πέμπτη 28/09/2023 η διανομή των προϊόντων θα πραγματοποιείται και από το Δημαρχιακό κτίριο της Ιτέας και του Προαστίου.
Το εβδομαδιαίο ατομικό πακέτο λαμβάνει υπόψη τις διεθνείς προδιαγραφές αλλά και την ροή των προϊόντων που έχουν ταξινομηθεί στη κεντρική αποθήκη. Ως εκ τούτου, το περιεχόμενο του εβδομαδιαίου ατομικού πακέτου που διανέμεται στην τρέχουσα εβδομάδα αποτελείται από 3 πακέτα ζυμαρικών 500gr, 1 πακέτο όσπρια 500gr, 1 πακέτο μπισκότα , 3 Κρουασάν, 2 κουτιά συμπυκνωμένο γάλα, 2 κονσέρβες, 5 ρολά χαρτί υγείας, 1 σφουγγάρι πιάτων ή 1 οδοντόκρεμα, 1 αντισηπτικό, 1 απορρυπαντικό γενικού καθαρισμού, 1 συσκευασία μωρομάντηλα. Πλέον των παραπάνω, οι κάτοικοι προμηθεύονται νερό ελεύθερα για την κάλυψη των αναγκών τους.
Έχοντας ολοκληρώσει την καταγραφή των κατοίκων, από την ερχόμενη εβδομάδα, θα ξεκινήσει και η διανομή ειδικών προϊόντων ανάλογα με τις ανάγκες των κατοίκων όπως πάνες και παιδικές τροφές για τα μωρά, πάνες για τους ενήλικες, κουβέρτες κλπ.

Author admin

More posts by admin